Vorbitorii inspirationali sunt adesea punctul culminant al unui eveniment. Cel mai important aspect pentru un discurs care sa depaseasca asteptarile este procesul de selectie al persoanei invitate.

Acest ghid va ajuta sa alegeti persoana potrivita pentru publicul, obiectivele si bugetul evenimentului pe care il organizati.

1. Primul pas, logistica evenimentului

  • Care este denumirea evenimentului?
  • Cand este data desfasurarii?
  • Unde se tine?
  • Data si ora sunt flexibile pentru a invita o persoana potrivita dar care are un program incarcat?

2. Al doilea pas tine de intelegerea audientei

  • Care este numarul de participanti?
  • Ce functii au acestia?
  • Ce varsta?
  • Care este raportul dintre femei si barbati?
  • Din ce divizie sau departament al companiei provin?

3. Al treilea pas tine de intelegerea organizatorului, decidentului. De regula CEO sau persoane din top management

Atunci cand stiti ce este in mintea CEO-ului sau a persoanelor ce decid organizarea evenimentului puteti mult mai usor sa rafinati cautarea unui invitat inspirational.
Pentru acest lucru ar trebui sa raspundeti la urmatoarele intrebari:

  • Ce carti citeste CEO-ul/decidentul de eveniment?
  • Cu ce provocari se confrunta industria, organizatia sau audienta?
  • Ce pasiuni il inspira pe CEO/decidentul de eveniment?
  • Este fan al unui sport?
  • Apreciaza umorul, muzica, gandirea creativa sau stiinta?

 4. Al patrulea pas tine de obiectivul intalnirii

Obiectivele intalnirii devin o harta rutiera pentru succesul evenimentului. Cu cat invitatul cunoaste mai bine obiectivele si este implicat in discutii de cunoastere cu atat poate sa livreze un discurs personalizat si aplicat nevoilor evenimentului.

  • Care este obiectivul sau scopul general al evenimentului?
  • Exista un mesaj strategic pe care incercati sa-l comunicati? Sau, tema programului?
  • Ce tip de invitat v-ar ajuta sa indeplineti acest scop? (un lider de afaceri recunoscut, expert in industrie, celebritate sau figura sportiva etc)
  • Cum va fi structurata intalnirea pentru a comunica acest mesaj?
  • Unde se afla pe agenda momentul invitatului?

5. Al cincilea pas se refera la asteptarile privind invitatul inspirational

Daca, de regula, principalele asteptari sunt ca invitatul sa adauge valoare intalnirii, este foarte important ca acestea sa fie cat mai clar definite. Pentru a se intampla acest lucru trebuie sa raspundeti la urmatoarele intrebari:

  • Care sunt asteptarile organizatorului de eveniment pentru invitatul inspirational astfel incat sa ajute la comunicarea mesajului intalnirii?
  • Cu ce lectii invatate de la invitat ar trebuie sa plece audienta?
  • Inafara de discurs, ce alte asteptari exista: sa ofere autografe, carti, sa fie prezent la petrecere etc?
  • Cat de important este invitatul inspirational in atingerea obiectivului evenimentului?
  • Doriti un invitat cunoscut, o persoana publica?
  • Care este bugetul pe care il aveti disponibil pentru invitat?

6. Ultimul pas face referire la istoricul privind invitatii de la eveniment

  • Cine iese in evidenta ca cel mai bun invitati inspirational pe care l-ati avut in trecut? De ce?
  • Cine iese in evidenta ca cel mai rau? De ce?

Dupa ce raspundeti la aceste intrebari sunteti pregatiti sa faceti alegerea potrivita privind invitatul care va va inspira la eveniment.

Pentru mai multe detalii asteptam o cerere la office@birouldespeakeri.ro

 

Share This